5 ianuarie 2013

Scrisoare către cei care doresc să ni se alăture

Salutări.

Desi cu putin timp in urma nici nu stiam exact ce e un blog, iata ca am ajuns sa creez unul . Nu am vrut neaparat, dar am fost obligat de circumstantele vitrege... Vazand tot ce se intampla in viata politica romaneasca inainte si dupa ultimele alegeri, mizeria morala, dezamagirea, exasperarea si lipsa de alternative in care se zbate societatea noastra, am simtit ca mi-a ajuns pana in gat, ca nu mai pot, ca trebuie sa fac ceva... Stiu ca pare extrem de idealist sa crezi ca poti schimba ceva in Romania fara sa ai multi bani sau putere, dar eu totusi cred ca merita sa incercam.

Pana la urma, la situatia in care se afla Romania acum si vazand in ce directie merg lucrurile, dupa cum vad eu, avem doar trei variante.
Prima ar fi sa continuam sa acceptam toate mizeriile celor care ne conduc, sa tacem, sa acumulam frustari si sa incercam sa ne descurcam fiecare cum putem, chiar daca asta inseamna uneori (poate deseori) sa ne compromitem idealurile, principiile si constiinta.
 A doua varianta ar fi sa emigram cu totii incotro vedem cu ochii (sau pe unde avem rude, cunostinte sau posibilitati de serviciu bine platit).
A treia varianta ar fi sa ramanem aici, dar sa nu acceptam situatia asa tragica cum este si  sa incercam sa facem ceva, atat cat putem, ca sa aducem o schimbare.

Eu cred ca daca reusim sa cream o miscare destul de numeroasa folosind mai intai mediul virtual(blog-uri, site-uri, pagini pe facebook, twitter, postari pe youtube, etc), daca reusim sa scoatem din letargie, resemnare si comoditate destui oameni cat sa cream o masa critica, vom putea sa cream o noua miscare, o noua forta sociala si politica fara corupti, baroni locali, fosti securisti sau neocomunisti. O Miscare care sa aduca schimbarea la fata a Romaniei, schimbare pe care o tot asteptam cu totii de aproape 25 de ani...
Cu destula vointa, rabdare, determinare si solidaritate sociala(ceea ce ne lipseste cel mai mult) si cu ajutorul lui Dumnezeu eu cred ca putem schimba ceva.

Acum, am sa-ti propun trei variante de implicare in Miscare:
1. Poti sa contribui cu ceva la schimbare intrand pe blog, citind ultimele articole si distribuindu-le mai departe pe facebook si pe email persoanelor care crezi ca ar fi receptive la acest mesaj.
2. Poti sa te implici si mai activ, scriind comentarii la articole, propunand noi subiecte si scriind noi articole care sa fie publicate.
3.O implicare si mai directa – cand Miscarea va aduna un numar mai mare de membri in mediul virtual - sa participi la intruniri, la actiuni de promovare a mesajului nostru si chiar la manifestatii cand va fi cazul.

In incheiere, as vrea sa fac o marturisire: ceea ce vreau sa incep acum, nu e o chestiune personala, nu raspunde unei nevoi strict personale. E ceva care simt cu adevarat ca raspunde unei nevoi colective stringente a societatii noastre suferinde... Nu tin neaparat sa fie o miscare initiata de mine, ci de noi toti, sa fie miscare noastra, a tuturor oamenilor de bine din aceasta tara, care inca mai cred si mai spera intr-o viata mai buna posibila in Romania.

Andrei-Lucian Dincă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu